Czy ekologiczne lotnictwo stanie się faktem? Testy paliwa z biomasy odpadowej
18 lipca 2022 roku Boeing i Alder Fuels ogłosiły partnerstwo, którego celem jest zwiększenie produkcji zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) na całym świecie. Wykorzystując samoloty Boeinga, firmy będą testować i kwalifikować SAF pochodzące z Alder Fuels. Tym samym będą rozwijać politykę mającą na celu przyspieszenie przejścia na energię odnawialną w lotnictwie oraz zwiększać ilość SAF na globalnym rynku lotniczym.
Opatentowana technologia Alder Fuels umożliwia wydajną i zrównoważoną konwersję odpadów leśnych i innych rodzajów biomasy w niskoemisyjną „zieloną surówkę” do produkcji paliwa odrzutowego. Produkt nadaje się do konwersji “drop-in SAF”. Oznacza to, że paliwo może być produkowane przez istniejące rafinerie z ich obecnym wyposażeniem i infrastrukturą. Firma spodziewa się ukończenia swojego pierwszego zakładu w 2024 r.
Potrzeba znaczącego impulsu na rynku SAF
Boeing będzie wspierał testowanie i kwalifikację zrównoważonego paliwa lotniczego pochodzącego z Alder Fuels, w tym jego praktyczne zastosowanie. Według Air Transport Action Group, koalicji branżowej skupionej na zrównoważonym rozwoju, największą szansą na spełnienie i przekroczenie celu branży na rok 2050 jest szybkie i ogólnoświatowe skalowanie zrównoważonego paliwa lotniczego i odnawialnych źródeł energii.
Odpady zapewnią 75% zużywanego paliwa lotniczego w USA
W samych Stanach Zjednoczonych, według Departamentu Energii, leśnictwo i pozostałości rolnicze mogłyby dostarczyć wystarczającą ilość energii z biomasy do wytwarzania takiej ilości paliwa lotniczego SAF, aby zastąpić 75% zużycia w USA.
W styczniu 2021 r. Boeing zobowiązał się do dostarczenia do 2030 r. samolotów w 100% przystosowanych do spalania zrównoważonego paliwa lotniczego. Jednocześnie prowadzi działania na rzecz zwiększenia podaży tego paliwa, co się przejawia np. we współpracy z Alder Fuels.
Źródło: Alder Fuels
Leave a comment